Wednesday, September 10, 2008

رابع تاج






التاج دا جالي من سمسم حبيبتي صاحبة مدونة أختكم في الله

وأحتمال كبير البوست اللي جاي يكون تاج برده

أصلهم كتيير أوي وأدعولي يخلصواا



أعطيتك ثلاث وردات .. من هم الثلاث أشخاص اللى هتهديهم الورد اللى معاك ؟؟

ها أدي وردة لبابا وماما وأخواتي

ووردة لأصحابي اللي قضيت معاهم أحلي أوقات وأجمل لحظات و أصحابي اللي عرفتهم من عالم التدوين

والوردة التالتة خليها معايا علشان ها اديها لحد معين بس لما اقابله فاهمني طبعا:D



لو أعطيتك ورقة بيها 3 سطور فقط و قلت لك أكتب فيهم اللى أنت عايزه هتكتب إيه ؟؟

لو الورقة دي ماحدش هايشوفها غيري فانا عارفة ها أكتب فيها أيه

بس طبعا الورقة دي هايشوفها ناس كتيير اوييييي فعلشان كدا ها أكتب فيها ال 3 أدعية دول

اللهم لاتجعل في قلوبنا غلا للذين آمنوا وأغفر لنا ولأخواننا الذين سبقونا بالأيمان

الحمدلله حمدا كثيرا مباركا

وقل ربي زدني علما



ما هو هدفك فى الحياة ؟

أموت وأنا علي دين الأسلام



إن شاء الله بكرة هيكون أحسن من النهاردة "



هل تصدق هذه المقولة ولماذا !!

لازم أصدئها علشان أعرف أعيش وأملي في الحياة ماينقطعش



أجمل مقولة سمعتها فى حياتك ؟؟

قد يري الناس الجرح الذي في رأسك لكنهم لايشعرون بالألم الذي تعانيه

كن فنانا في أي شيء تفعله حتي وأن كنت كناسا فكن ميشيل أنجلو الكناسين



من المغنى اللى بتحبه أوى ؟؟

مش حد بعينه انما أنا بحب الكلمة الجديدة واللحن الجديد بس طبعا لازم يكونوا بيمسوا حاجة فيا



و إيه أحلى أغنية بتحبها ؟؟

حياتي كلها لله أصل ليها قصة معايا لو سنحت الظروف ها ابئي أحكيلكوا عليها

وأغنية بتلف الدنيا بينا ليارا أن شاء الله ها أحطها علي البلوج بعد رمضان

وطبعا بموت في أغاني الأطفال بتاعة زمان

"


غزة " تمثل لك إيه فى حياتك ؟؟

كل مابتحصلي حاجة في حياتي أفتكر الناس اللي عايشين في غزة والعراق

وأصبر نفسي بيهم وأدعيلهم

تصدئوني لو قولتلكوا أنهم بيشجعوني في حياتي بستمد منهم الأرادة خصوصا الأطفال الصغيرين



أعطى لإنتمائك لوطنك درجة من مائة ؟؟

يعني 90%

وماحدش يسألني ال10 % راحوا فين



لو تزوجت و أنجبت بنتين و ولدين أى الأسماء تختار لهم ؟؟

أن شاء الله لو ربنا رزقني ببنتين

ها أسميهم :ضي ونور

والولدين أبئي أسيب باباهم يختار أساميهم ههههههههه

أظن كدا قسمة عدل



عمرك غشيت وأنت صغير؟

ولا وأنا صغيرة ولا وأنا كبيرة مش لسبب غير لأاني بحس أني مهما غشيت ربنا مش هايكرمني

لأني ماببئاش عاوزة انجح وخلاص أو أجيب درجة حلوة والسلام أنا ببئي عاوزة أفرح بنجاحي أدام ربنا وأدام نفسي قبل ما أفرح بيه أدام الناس وبصراحة الغش بيمنعني من حاجة زي دي

بس طبعا كانت بتبئي في محاولات للغش في لحظة ضعف مني ولكن بيتم بترها في الحال



لو أتعرض عليك رشوة كبيرة و انت فى زنقة مالية هتعمل إيه؟؟

لالا حرام عليا

بص أنا ممكن أخون العادات والتقاليد وأخون مبادءي كمان

أنما ما أخونش علاقتي بربنا

وهو اللي هايخرجني من الزنئه اللي انا فيها وهايرزقني بالحلال أن شاء الله

وبعدين أنا عارفة نفسي لو أخدت رشوة مش ها أخلص من تأنيب الضمير



قول 3 صفات ب 3 كلمات بس توصف بيهم شخصيتك ..

خيالية وواقعية في نفس الوقت

هادية



برضه بكلمة واحدة ايه اهم صفة عايزها في شريك حياتك

أنه يكون بيحبني وأكون بحبه



ايه المجال اللى غير دراستك وشايف نفسك فيه قوي ؟؟

المحاماة



بتحب السفر ؟؟

أه طبعا ومين مابيحبش السفر بس بشرط يكون سفر في رحلة وفسح ومع ناس بحبهم وبيحبوني



طب دلوقتى حالا ايه المكان اللى نفسك تكون فيه ؟؟

بصراحة دلوئتي حالا مانفسيش أروح في أي حتة ولا أي مكان




تمرر التاج ده لمين ؟؟

المشكله اني برد علي التاجات اللي عندي متأخر أوي وبيكون معظم المدونين دا ان ماكانش كلهم جاوبوا عليه

فعلشان كدا الدعوة مفتوحة لأي حد عاوز ياخد أي تاج بجاوب عليه

اتفئنا؟



42 comments:

Wish I were a Butterfly ... said...

جاية أسجل اول تعليق و أمشي
:))

و لو مش كنت الأول يبقى الحمدلله بأة :). جاية أسلم و امشي و خلاص

جاية تاني يا رودي

سلام

Wish I were a Butterfly ... said...

طب أنا عايزة أعرف الكلام اللي كنتي هتكتبيه في الورقة لوحدك بأة
:)))
مش غلطت لما فكرت إنك شخصية جميلة أوي و محترمة أوي أوي، و عمري ما غلطت لما فكرت إن ممكن أتعلم منك كتير

خيالية بس واقعية دي أنا بحيها صح أوي أوي. أبدعتي في وصف نفسك بجد :)، بس كمان ممكن أزود عليهم"بعدإذنك" لوسمحتيلي إني بحسك رقيقةأوي بس حاسمة..مش عارفة ازاي بصراحة:)
إجابتك على أجمل مقولة و الرشوة أكتر من روعة ماشاء الله. بس هوشخصية معروفة اللي قال أول مقولة دي و لا حد عادي؟؟ أصلهاعجبتني أوي أوي

أنا كمان بنتي التانية هيكون اسمها نور إن شاء الله لو شريكي المستقبلي وافق :)
لكي مني كل الود.. و الورد كمان :))

نـــــور said...

الله الله
مااااااااااشى لينا حساب
انا تانى تعليق بفرض ان هبه واحد

عموما تسلملى كلماتك الحلوة ياعثل

شوفى مش هقول اجاباتك حلة والفبلم ده
انما بجد شوفى اجاباتك كانك مش انتى اللى كاتباها
هتعرفى ليه انا بحبك كده
معاكسات اهه اى خدعه :)

بس كان ليا ملحوظه ظغنطوطه

كن فنانا في أي شيء تفعله حتي وأن كنت كناسا فكن ميشيل أنجلو الكناسين


دى حلوة بجد بس هو مين عمو ميشيل انجلو ده

ده حد انا اعرفه؟

طب هو من الشرقيه طيب؟
لا مااعتقدش اصل اسمه يدى على صعيدى هههههههههههه

تحياتى ليك ياجميل وواضح ان صداقتى ليكى هتفدينى كتير
اصل استغلاليه قوى :D

دمت بكل خير

ليكوريكا said...

ياااااااااااااااااه

اخيرا جيت هنا بدري

كل مره بلحق الرد الخمسين بالعافيه

رمضان كريم فعلا :)

بالنسبه لاجاباتك

فانا لاحظت بجد ان معظمنا متشابهين ومتشابهين لدرجه كبيره كمان

يمكن زاد عندك رضا جميل وقلب فعلا بينبض بحب ربنا

ربنا يهدي كل شباب المسلمين ويبقي عندهم الروح دي

رمضان كريم علينا وعليكي والنهارده اول ايام المغفره

ربنا يكتبنا من المغفور ليهم باذن الله

مستنيين التاجات الباقيه

ومتغيبيش علينا كتير

ليكوريكا

tarek alghnam said...

كل عام وانتى بخير
والى الله اقرب
ماشاء الله اجاباتك رائعه
ربنا يحقق كل امالك واحلامك وطموحك
تقبلى تحياتى
ودمتى بود

صاحب المضيفة said...

رقة الاجابات تنبئ عن شخصية هادية ورقيقة



بلغك الله ما تريدين وزيادة في الخير



تحياتي

أختكم فى الله said...

ايه الاجابات الحلوة دى

جزاكى الله خيرا حبيبتى انك حليتى التاج

يا رب حيقق لك كل احلامك ان شاء الله
ويسعدك دنيا واخرة

sakayar said...

السلام عليييييكم
رمضاااان مباااارك
الاجابات بجد جميلة اووووي
والتاج لذيذ
وممكن اخطفه انا مش عملته لسه
بس مش هخطفه غير لو عزمتيني عليه
بالنسبة للوردة التالتة
فوالله ف ساعتها دعيتلك ياااارب تلاقي صاحب الوردة التالتة ويسعدكم سوا
وبالنسبة لل10% اللي وقعت من مصر
فأنا مش هسأل علشان فيه 60% واقعة عندي
تحياتي ليكم كتييير ورمضااااان كرييييم

حنين.. said...

السلام عليكم
عجبنى اوى اسماء البنانيت
وعجبى الروح الرياضيه فيكى
هتخلى الزوج هو اللى يختار اسماء الاوولاد هههههههههه
إيه أحلى أغنية بتحبها ؟؟ حياتي (
( كلها لله
وانا كمان بحبهاا اوى
ولها قصه معايا برده
ههههههههههههه
تحياتى ليكى يا قمورتى
وعامله ايه فى الصيام
دمتى سالمه

ShimaaMahdy said...

مش هاقول هاتكتبى ايه فى الورقه اللى مش هاتتشاف عشان انا مش فضوليه

(:

لكن

(وماحدش يسألني ال10 % راحوا فين)


انا بقى مش حد انا اسمى شيماء يعنى ممكن اسأل

هما راحوا فين هه :D

شوفتى مش فضوليه خالص اهو

:D
*******

بجد هدفك حلو قوى وشخصيتك جميله

تحياتى

(:

Anonymous said...

أسمك لفت انتباهى اوى حبيت اشاركك وتشاركينى تعليقاتك فى مدونتى بك أستجير
انا لسه مدونه جديده يعنى فى بدايه طريقى
http://www.bek-astajeer.blogspot.com/
وعلى فكره مدونتك حلوه اوى

Lyssandra said...

كلامك واجاباتك حلوة أوي

رصينة وهادية وطيوبة

ربنا يكرمك حبيبتي

.......

ابقي عدي علي مدونتي التانيه

في هناك حفلة

تحياتي

Lyssandra

Amgad said...

ماشاء الله عليكي
بجد ردودك عاقلة اوي
وجميلة اوي ومنطقية جدا
بجد مجاوبة علي التاج حلو اوي
ربنا يعملك كل اللي نفسك فيه
ويميتك علي الاسلام
ويحققلك كل اللي في بالك اللهم امين
تقبلي تحياتي وتقديري

انى احبكم فى الله said...

مبروك المدونه الجديده واشركك على المدونه الجميله دى وعلى فكرة التاج يدل على جمال الشخصيه فما اجمل شخصيتك ورمضان كريم تحياتى ليكى وتقبلى مرورى

قلب ينبض لله said...

أحلي فراشة في الدنيا

يعني جاية تسلمي وتسجلي أول تعليق اللي الأتنين في نفس الوقت
دا أنا كدا محظوظة بئي

تيجي تنوري طبعا ياهوبة

لؤلؤة الاسلام said...

اجابات رااااااائعة ما شاء

المدونة جمييييييييلة
و ديه اول زيارة ليه
و ان شاء الله تتكرر

و تحيااااااااااتى
رمضان
كريم

قلب ينبض لله said...

أحلي فراشة في الدنيا

تدفعي كام وأنا أقولك ها أكتب أيه في الورقة:)
شوفتي أنا صديقة مخلصة أزاي ومش مادية خااااااااااااااااااااالص:)

ربنا يخليكي ليا ياهبة وأفضل دايما عند حسن ظنك ياااااااارب

رقيقة بس حاسمة هو أنتي بتعرفي الحاجات دي ازاااي؟
بصراحة اه بس مش عارفة بئي أنا رقيقه بنسبة أد أيه بس كويسة :D

أول مقولة ما أعرفش مين قالها
وتاني مقولة قريتها في كتاب 100 طريقة لتحفيز نفسك

يااه أيهالصدف دي بنتي وبنتك هايكون أسمهم نور
دا أيه النور دا كله:)

مقبول منك الود والورد بحب كبير جوايا ليكي ياقمر

قلب ينبض لله said...

حبيبة

حساب أيه بئي المسامح كريم ماهو أنتي بئالك بوستين أول كومنت
تتعوض في البوست اللي جاي بئي

أيه دا أنتي بتحبيني؟
بس أنتي عارفه أنا ماأقدرش أحبك
أنا يادوب أعشقك:)

ميشيل أنجلو دا فنان كبيير بس فنان في أوربا بس باين أنه كان فنان زوئه عالي جدااااااا

لا مش من الشرقيه ما أنتي عارفة محافظتنا المصونه مابتطلعش فنانين هي ببتطلع علما وأساتذة جامعه
هههههههههههههه

سلام ياجميل

قلب ينبض لله said...

ليكوريكا

دي كلها ياااه
هههههههههههه رمضان كريم فعلا علشان جيت هنا بدري
عموما التاجات عندي عامة مابتوصلش فيها الردود ل 50 رد
فحتي لو كنت جيت متأخر فبرده كنت هاتبئي جيت بدري
علشان فعلا رمضان كريم

بجد أحنا متشابهين طيب ماكنت تقول متشابهين في أيه بجد عاوزة أعرف

ربنا يسمع منك دعائك ياااااااارب ويهدينا جميعا

ورمضان كريم

أن شاء الله أنزل التاج التاني قريب

سلام

يــوم جــديد said...

عادة لا تستهويني قراءة "التاجات" لكونها مكررة أحيانا أو تحمل أسئلة دون معزى أو أن ما يكتبه المدون لا يحمل إجابات لتلك الأسئلة فيبقى يلف ويدور ولا يخبرنا بما يفيد
لكن في إجاباتك كانت إشراقات ولمحات وومضات
كانت رسائل مخفية يكمن جمالها في كونها واضحة جلية

دمت كذلك

ولــــــــــو said...

انا مش عارف ازاي فيه ناس مش بتحب تجاوب على التاجات
دي لولاها مش كنا عرفنا شخصيه جميلة جدا زي اللي موجودة هنا
واكيد مش اقصدني انا

شخصيه حلوة اوي وربنا يبارك فيكي

لو مش حد بص ف الورقه غيرك تكتبي فيها ليه من الاساس ؟
خللي سرك معاكي وخلاص


اجمل مقولة
فعلا اجمل مقولة

اغاني الاطفال محمد كان هايتجنن لما لقى الاغنية اللي انتي كنتي حطاها من فترة
اصل عنده اغاني كتير منها والباقي عندي انا وبنقعد نغيظ بعض ومحدش بيرضى يدي التاني اللي عنده

معقول عمرك ما غشيتي ؟
خالص؟
يعني عايزة تفهميني انك داخلة هندسة بمجهودك
ياسلاااااااااام

موضوع الرشوة احرجتيني بصراحة
انا كنت ممكن اقبل بس بعد كده خلاص مش هايبقى لي حجة قريت ردك وخلاص
ربنا مش يحطنا ف موقف اختبار لمبادئنا خالص
دي احسن وخللي الواحد عايش وهم انه صاحب مبدأ

كل سنة وانتي طيبة
تاج جميل وعلى فكرة شفته قبل ما حد يعلق
والله بجد بس الواحد ساعات بيتاخد كده وتهرب منه الكلمات
وبعدين ف بيتها
انا وفراشه
اتنين
غير بعض خالص
تمام كده ؟
ههههههههههه
كل سنة وانتم الاتنين بالف خير

ولــــــــــو said...

ليا عتاب صغير عندك
وانتي بتردي على حبيبة قلتي ان محافظتنا مش بتطلع فنانين
امال انا ايه؟
فنان انا ولا لأ
مش كان عشمي كده خالص
بس اكيد مش بتعتبروني ف الشرقيه فنان
بتعتبروني اكبر من كده بكتير
شكرا شكرا
كده وضحت الصورة

moory-mero said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

دي أول زيارة ليا هنا بس مبسوطة بجد إني في مدونة صاحبتها بالجمال ده

بجد إجاباتك تنم بأنك شخصية جميلة وطيوبة كتير وعلى خلق ربنا يبارك فيكي يارب

عجبتني إجاباتك كتير وحسيت فيكي شيء طيب ونقي وجميل

ربنا يسعدك

في رعاية الله

أختكم فى الله said...

ازيك

وحشتينى خالص

فينك

عندى تاج فى المدونة
يا ريت تنقليه بقى وتحليهولنا

تقلت عليكى معلش بقى

*الطالبة عفو الله *زوزو said...

ما شاء الله عليكي اختي صفاتك جميلة
ربنا يبارك فيكي و يسعدك
دمتي في حفظ الله
تقبلي مروري

قلب ينبض لله said...

طارق الغنام

ربنا يباركلك ويسمع منك دعائك
ونورت البلوج بكلامك وتعليقك

قلب ينبض لله said...

صاحب المضيفة

أسعدني مرورك كثيرا أشكرك علي أطرائك

تحياتي

قلب ينبض لله said...

أختكم في الله

بس مش احلي من اجاباتك ياسمسم
ربنا يكرمك ياقمر ويسمع منك ويحققلك أحلامك أنتي كمان

قلب ينبض لله said...

sakayar


وعليكم السلاااااام
مبارك عليك ان شاء الله

ياجماعة يازوار البلوج أشهدوا أني بعهدي التاج للسكيار يلا مالكش حجة أهو أديتهولك أدام الناس كلها

ربنا يسمع منك والائي اللي يستاهل الوردة بجد

ياااااااه يعني أنت واخد تقدير ضعيف في أنتمائك لالالا لازم تشد حيلك علشان تنجح فيها في الدور التاني ههههههههه

الله أكرم

قلب ينبض لله said...

حنين

طيب بدال عجبتك أسماء البنات أتفضليهم بئي :D

أه طبعا أمال انا بؤمن بالمساواة بين الرجل والمرأة هو له حقوقه برده:)

أغنية حياتي كلها لله تستاهل نحبها

الحمد لله الصيام تمام السنادي بس هي المشكله في العطش بس

نورتيني ياقمر

قلب ينبض لله said...

shimaamahdy

ههههههههههه اه بتحرجيني بالزوء علشان أقول أيون أيون انا عارفة كل حاجة

أنا ممكن أقولك ال10% راحوا فين
بصي ياقمر هما راحوا في المواصلات والكلية بتاعتي ووالأسعار اللي بتغلي يوم ورا يوم

مين قال أنك فضوليه ماحدش دا أنتي اللي بتقولي ههههههههههه

ربنا يخيليكي ياقمر أنتي اللي أجمل وأحلي

قلب ينبض لله said...

bek astajeer

أنتي قفلتي بلوجك ليه؟
انا مش عارفة أدخله
عموما ميرسي أوي علي كلامك ونورتيني

قلب ينبض لله said...

lyssandra

ربنا يخليكي ياقمر علي تعليقك

أنا فعلا عديت علي مدونتك يوم ماشوفت تعليقك وكل سنة وأنتي طيبه
ومعلش ماعرفتش أسيب عندك تعليق
بس أنا جايالك كمان شويه علشان أحتفل بعيد ميلادك ولو أنها متأخرة بس سامحيني بئي

قلب ينبض لله said...

amagd

ربنا يسمع منك يااااااااااااااااااااارب

وعلي فكرة التاج دا لو مش عندك فأنا بهديهولك يلا بئي عاوزين نشوف الأجابات

قلب ينبض لله said...

أني أحبكم في الله

أيه دا أنتي عرفتي المدونة التانية أزاي رغم أنك مش من متابعيني يعني

بس تعرفي أنتي محظوظة جدااااا
أه علشان عرفتي المدونة التانيه

أنا بهزر ياقمر بس بجد فرحت لما لائيتك عارفاها وسايبة تعليق فيها
ربنا يكرمك يارب

قلب ينبض لله said...

خديجة محسن"لؤلؤة الأسلام"

ربنا يكرمك
طيب خلاص مستنية تكرار الزيارة

سلام ياجميل

قلب ينبض لله said...

يوم جديد

سعيدة جدا بتعليقك وسعيدة أكتر بأنك قريتي التاج رغم انك مابتحبيش تقري تاجات

نورتيني

قلب ينبض لله said...

ولو

لو مش حد بص ف الورقه غيرك تكتبي فيها ليه من الاساس ؟
خللي سرك معاكي وخلاص

ماهو السؤال كدا لازم أكتب بس حقيقة الأمر أنا ما كتبتش حاجة وعلي فكرة هو مش سر ولا حاجة:)

يعني طلعنا أحنا ال3 بنحب أغاني الأطفال داا أيه الصدف دي
بئي بتغيظوا بعض ياعيني علي الصحوبيه والصداقة الجامدة :D


اه عمري ماغشيت ههههههههه هو أنا لازم أغش علشان أدخل هندسة اذا كان علي دخول الهندسة فدي أمرها سهل المشكله فأنك تخرج منها ولا أنت مش معايا يابشمهندس
وبعدين دي بتبئي قدرات أغش ليه وأنا أصلا مش محتاجة شاطرة بئي وبتاع غروووور :D

انت دايما كدا صاحب السبق في أنك تشوف البوستات أول ماتنزل
وفعلا في بيتها انت وفراشة أتنين يييييه أقصد واحد طبعا:)

سلاااام

قلب ينبض لله said...

ولو

هههههههههههههههههههه
بصراحة أنت مش فنان

أنت عالم جليل ومهندس عظيم بتفتخر الشرقية أنك أحد أبنائها

كدا كويسس ولا أثبت كمان:D

مش مصر هي أم الدنيا أهي الشرقية بئي أم مصر يعني جدة الدنيا
أحنا محافظة عريقة مش أي كلام

قلب ينبض لله said...

mero_moory

دا انا الللي مبسوطة بتعليقك وكلامك
وأتمني تكرري الزيارة

وكل سنة وأنتي طيبه

قلب ينبض لله said...

أختكم في الله

موجودة ياسمسم بس مشاغل معلش

أنا شوفت التاج وأن شاء الله اجاوب عليه قريب جدا

قلب ينبض لله said...

zizi

ويباركلك ويسعدك كمان وكمان
وميرسي لزوئك وكلامك